(Top)sport en fitness, betere sportprestaties

Sporten is erg gezond …
maar alleen als je er
verantwoord mee omgaat!

Voldoende beweging (minimaal 30 minuten per dag) is noodzakelijk voor een gezond werkend lichaam.

Voordelen van beweging:

  • Geregeld bewegen helpt je om beter in vorm te blijven en het postuur te verbeteren, wat mogelijke orthopedische gezondheidsproblemen kan verminderen.
  • Geregeld bewegen houdt jouw cardiovasculaire systeem intact, het versterkt de spieren en verbetert de lenigheid van het lichaam.
  • Beweging verbetert de alertheid en kan je helpen bij een betere productiviteit op de werkplek.
  • Door actief te blijven komt er endorfine vrij waardoor je je blijer en positief voelt en dus lekkerder in je vel zit.
  • Of je nu 20 of 50 jaar oud bent; iedereen kan beginnen met een bewegingsprogramma. Het is nooit te laat om te starten.
  • Beweging gedurende de dag kan ervoor zorgen dat je `s nachts beter slaapt..

Bij intensief sporten wordt het lichaam echter zwaarder belast. Of je nu recreatief sporter bent of intensief topsporter, wij kunnen je helpen met een op maat gesneden voedingsprogramma voor het gewenste resultaat.

Veel sporters krijgen te weinig van de juiste voedingsstoffen binnen, waardoor o.a. spiermassa wordt afgebroken in plaats van opgebouwd. Door inzichtelijk te maken wat de werkelijke voedingswaarde van uw huidige voedingspatroon is, krijg je exact te zien waar ruimte voor verbetering is voor de beste prestatie.

Wij geven graag advies op maat, zodat je de beste sportprestaties kunt neerzetten.

Wil je meer informatie? Dan kun je via het contactformulier jouw belangstelling kenbaar maken. Je kunt natuurlijk ook mailen: info@welzijnspraktijkgorter.nl of bellen: 010 - 522 24 77.




Welzijnscoaches gezocht!

Hoe goed ontbijt jij?